.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متکی گزینه اصلی ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات
متکی در دوران ریاست جمهوری خاتمی هم مدتی معاونت بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات را بر عهده داشت.متکی حاضر نشد حتی با فشار رئیس جمهور سابق محمد جواد ظریف نماینده وقت ایران در سازمان ملل را تا پایان ماموریتش به دلیل نزدیکی به اصلاح طلبان عزل کند . او اگرچه در دولت احمدی نژاد حضور داشته اما جزو وزرایی بود که هیچ گاه با سیاست های افراط گرایانه دولت قبل به ویژه در عرصه بین الملل همراهی نکرد و به همین علت بود که در سال 89 در سفر به سنگال به صورت غیرمنتظره عزل شد .
متکی گزینه اصلی ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات

 تدبیر24 نوشت:

همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم و انتخاب مسئولان ارشد کشوری برای سازمان ها و پست های اصلی کشور اخیراٌ گمانه زنی های زیادی برای ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات به عنوان یکی از سازمان های مهم با گستره بین المللی آغاز شده است اما شنیده هاحاکی از این است که وزیر سابق خارجه برای این پست درنظر گرفته شده است .
 
به گزارش خبرنگار ما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که از سال 74 با تصویب رهبر انقلاب آغاز به کار کرده است به عنوان یکی از نهاد های فراسازمانی که روسای آن با نظر رئیس جمهور و مشورت رهبری انتخاب می شوند نقش تعیین کننده ای در ساماندهی فعالیت های فرهنگی جمهوری اسلامی در دنیا دارد . این سازمان که وظیفه اصلی اش تعیین رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در دنیا و اجرای راهبرد دیپلماسی فرهنگی است اگرچه در 8 سال گذشته از بسیاری ماموریت های خود غافل شده است اما به نظر می رسد با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید روزهای خوبی را برای پیشبرد اهداف فرهنگی ایران در محیط بین الملل پیش رو داشته باشد .
 
بر اساس شنیده های تدبیر24 منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه که از چهره های اعتدالی و با سابقه کشور در حوزه روابط بین الملل است به عنوان جدی ترین گزینه نشستن بر روی صندلی شماره یک ساختمان تپه های عباس آباد و به دست گرفتن کلید این سازمان راهبردی در نظر گرفته شده است . متکی که قبل از وزارت خارجه در دوران ریاست جمهوری خاتمی هم مدتی معاونت بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات را بر عهده داشته به خوبی با دستورکارهای این سازمان آشناست و در پست های دیگری همچون وزارت ، حضور در کمیسیون سیاست خارجی مجلس،سفارت و یا معاونت بین الملل وزارت خارجه نیز به طور نزدیک با این سازمان در ارتباط بوده است.
 
متکی اگرچه در دولت احمدی نژاد حضور داشته اما جزو وزرایی بود که هیچ گاه با سیاست های افراط گرایانه دولت قبل به ویژه در عرصه بین الملل همراهی نکرد و به همین علت بود که در سال 89 در سفر به سنگال به صورت غیرمنتظره عزل شد .

وی که بارها در قضایایی همچون هلوکاست، موازی کاری در دستگاه سیاست خارجی و یا سیاست های منفعلانه در حوزه مذاکرات هسته ای جلوی محمود احمدی نژاد ایستاده بود از جمله مسئولانی بود که به دیدگاه فراجناحی شهرت داشت و به همین علت حاضر نشد حتی با فشار رئیس جمهور سابق محمد جواد ظریف نماینده وقت ایران در سازمان ملل را تا پایان ماموریتش به دلیل نزدیکی به اصلاح طلبان عزل کند .
 
به نظر می رسد با حضور منوچهر متکی که در جایگاه نامزد ریاست جمهوری که در حوزه بین الملل و فرهنگ هم دارای برنامه بوده در راس سازمان فرهنگ و ارتباطات وعده های دولت تدبیر و امید مبنی بر اقتدار دیپلماسی فرهنگی به این سازمان برگردد و متکی که در جایگاه وزیر خارجه به یک چهره شناخته شده بین المللی تبدیل شده بتواند از ظرفیت و تجربیات خود برای تبدیل سازمان فرهنگ و ارتباطات به یک سازمان پویا و فعال استفاده کند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.